طلوع من

کلبه کوچولوی من

نوشته ها و خاطرات زندگی من
اینجا از copy paste خبری نیست، پس شما هم کپی نکنید، اگر هم خواستید متنی رو لینک کنید اطلاع بدید
ممنون از همراهیتون

پیام های کوتاه
  • ۱۵ بهمن ۹۴ , ۱۴:۲۸
    آه ...
  • ۲۷ آذر ۹۴ , ۱۷:۱۰
    ...
بایگانی
آخرین نظرات

اولین تجربه

دوشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۷، ۰۷:۵۳ ب.ظ

مامانم چند روزه کسالت دارن و همین امر باعث شد مجبور بشم به آشپزی!

دیروز برای اولین بار غذا درست کردم. البته غذا درست کرده بودم قبلا، ولی فقط غذاهای ساده مثل سالاد الویه و کوکو سیب زمینی و نیمرو! دیروز مامانم گفتن چلو مرغ بپز. منم دیدم دیگه جایی برای ناز کردن نیست! دست به کار شدم.


من: برنجو بریزم تو قابلمه بعد آب بریزم؟

مامان: اول آبو بریز بعد که برنجو شستی اضافه کن.

من: مگه برنجو باید شست؟! :))


بعد از اینکه برنج رو آبکشی کردم:

من: اصلا روغن نریختما!

مامان: بعد از اینکه دم کردی، روغن آب کرده اضافه کن.

من: یعنی آخرش که پخت و تموم شد؟

مامان: نه وقتی دم کردی!

من: دم کردن یعنی چی؟! :دی

مامان: وقتی بعد از آبکشی برنج رو ریختی تو قابلمه!


در حین کار بعد از اینکه رب گوجه رو به مرغ اضافه کردم با این صحنه هنری!! رو به رو شدم که خیلی اتفاقی وقتی داشتم دور ظرف رو تمیز میکردم به وجود اومده بود:



در اوج ناباوری غذام آماده شد و دیروز ناهار دستپخت خودم رو خوردم! همیشه فکر میکردم آشپزی خیلی کار سختیه و من از عهدش برنمیام! و اگه آدم دستپخت خودش رو بخوره خیلی حس خارق العاده ای داره! ولی اونقدرام عجیب غریب نبود :))

حالا میفهمم پیشبند آشپزی و ظرفشویی به چه دردی میخوره! چند بار لباسم کثیف شد :دی

غذام خوب شده بود. فکر نمیکردم اصلا خوب بشه. هرچند مامانم گفتن مرغ شوره و برنج بی نمک! ولی به نظر خودم خیلی هم خوب بود :))

بعدم نمک این به بی نمکی اون در ;)



امشب هم بعد از تهدیدهای چند روزه ی خاله جان مبنی بر اینکه باید حتما غذا درست کنی و سوپ بپزی و اگه تنبلی کنی من میدونم و تو، واسه مامان خانم این سوپ رو با دستور پخت خاله خانم درست کردم:



عجیب غریب بود ولی خوشمزه شد ^_^

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۱۰
اَسی ...

نظرات  (۱۳)

یعنی واقعا تا حالا غذا درست نکرده بودی؟ مگه میشه؟! من خیلی از روزها خودم غذا درست میکنم تازه مامانم‌ میگه دخترهای مردم خیلی بیشتر بلدن و باید بیشتر یاد بگیری و ... برم پستت رو نشونش بدم بلکه بهم ایمان بیاره :دی

خسته نباشی :)
پاسخ:
میدونم به دور از باوره ولی حقیقت داره -_-

مرسی ;)
۱۰ دی ۹۷ ، ۲۰:۳۹ عاشق بارون ...
سوپه؟ شبیه بورانی اسفناجه! :)
پاسخ:
آره
دقیقا :دی
۱۰ دی ۹۷ ، ۲۰:۳۹ 🦉 شباهنگ
اولین تجربهٔ پای گاز من جوشوندن آب برای تهیهٔ چایی در خوابگاه بود. 
کتری رو سوزوندم
سری بعد هم تخم‌مرغ آب‌پز کردم
و سری بعد تن‌ماهی جوشوندم
و سپس کته.
پاسخ:
منم چایی رو خیلی وقت نیست که یاد گرفتم :))
ولی سرعتت واسه رسیدن به کته خوب بوده ها
۱۰ دی ۹۷ ، ۲۰:۴۷ محبوبه شب
منم عید پارسال آشپز شدم
سلام آشپز 😂
پاسخ:
سلام آشپز قبل از این :دی
۱۰ دی ۹۷ ، ۲۱:۰۱ محسن رحمانی
یا خدا نکنه بعد از آمپول زدن دست به کارد شدید وعمل هم کردیدO_o
پاسخ:
:)))
چرا که نه؟ :دی
۱۰ دی ۹۷ ، ۲۱:۰۲ محسن رحمانی
خداروشکر آشپزی بود .
معده خانواده چی کشیده:دی
پاسخ:
نقشه واسه خوردن دستپخت اینجانب :پی
۱۰ دی ۹۷ ، ۲۳:۵۲ ابوالفضل ...
امان از دست تو که اهل آشپزی نبودی!!! ⁦:دی
ولی خب فقط تجربه‌ست و داشتن جرات. من حوصله‌س رو ندارم وگرنه کاری نداره والا. فک کنم دست‌پختم رو هم دیدی عکساش رو⁦ ⁦;-)⁩

ایشالا کسالت مادر هم زود رفع بشه ولی بازم آشپزی کن.
پاسخ:
:دی
بله درجریان هنرای شما هستیم :)

ممنونم
۱۱ دی ۹۷ ، ۱۲:۴۳ روزهـا ..
یا خدااا😨 جواب بعضی از سوالاتتونو منم میدونستم حتی!!😄
قبلنم گفتم.. ب قول یاس: تو محدودیت هاست ک آدم ستاره میشه!:)
البته ب شرطی ک این ستاره شدن با مسموم شدن چندین نفر همراه نشه!:))

+
انشاا... هر چ زودتر حال مادر گرامی تون خوبه خوب بشه.. آمین

پاسخ:
😮
مسموم؟ حالا بیا و خوبی کن 😒
:دی
+
مرسی از لطفتون :)
۱۱ دی ۹۷ ، ۱۶:۰۱ صبورا کرمی🦄
به به 😂😂😂😂😂

افرین:)))))

اون چه سوپیه؟
پاسخ:
خواهش میشود 😆

سوپ شیر و جعفری
سلام 
الان حال مادر چطوره ؟!
خوبه ایشالا ؟


+

یادمه پارسال هم یکبار آشپزی کردی :)
فکر کنم این دومین بارت بود  که غذا میپزی :))

نوش جان خانوم آشپزپاشی :))

پاسخ:
سلام
بهترن الحمدلله
+
پارسال مادرم برنج رو تا مرحله آبکشی پیش برده بودن، من فقط آبکشی کردم و دوباره ریختم تو قابلمه :))

ممنون :دی
۱۳ دی ۹۷ ، ۲۰:۲۹ جناب منزوی
تبریک میگم :)
سوپش چی هست؟
پاسخ:
مرسی :)
شیر و جعفری
من حاضرم بهتون آشپزی یاد بدم :دی
جمعه ها تو خوابگاه همه منتظر دستپخت من هستن
من ناز میکنم ^_^
پاسخ:
چه افتخاری بالاتر از این؟ :دی
شما که اون عکس غذاتون دیوانه کننده بود! واقعا لایق استادی هستین :)
نشون دادید میشه آشپز یکی باشه و غذا هم شور بشه و هم بی نمک :))
پاسخ:
این خیلی خوب بود :))))))))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">