طلوع من

کلبه کوچولوی من

نوشته ها و خاطرات زندگی من
اینجا از copy paste خبری نیست، پس شما هم کپی نکنید، اگر هم خواستید متنی رو لینک کنید اطلاع بدید
ممنون از همراهیتون

پیام های کوتاه
  • ۱۵ بهمن ۹۴ , ۱۴:۲۸
    آه ...
  • ۲۷ آذر ۹۴ , ۱۷:۱۰
    ...
بایگانی
آخرین نظرات

چالش ده سوال وبلاگی

سه شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵ ق.ظ

همون طور که می‌بینید پست‌هام یکی درمیون و یا پشت سر هم شرکت توی چالشه :))

این نشون میده بلاگستان به جنب و جوش افتاده و این اتفاق خوبیه :)

آقای محسن رحمانی دعوتم کردن به شرکت در چالش ده سوال وبلاگی و من هم به دعوتشون لبیک گفتم.

این شما و این هم پاسخ های من به سوالات چالش:

 

۱. چی شد که به دنیای وبلاگ‌ها اومدی!؟

یه روز که داشتم توی اینترنت می‌چرخیدم خیلی اتفاقی به یه وبلاگ برخوردم و مطالبش به نظرم جالب اومد و شدم خواننده ثابتش. از همونجا با چند تا بلاگر دیگه آشنا شدم. سه ماه بعدش خواستم ببینم اصلا وبلاگ زدن چطوریه. خیلی یهویی و بدون آمادگی قبلی وبلاگ زدم و دیدم به همین راحتی صاحب وبلاگ شدم!


۲.هدفت از نوشتن وبلاگ چه بود و چه هست!؟

ثبت اتفاقات و خاطرات زندگیم. یه جورایی برام دفتر خاطرات مجازیه.


۳. به نظرت چرا باید وبلاگ نوشت!؟

خب این از نظر هر شخص متفاوته. اگه از من بپرسن چرا وبلاگ می‌نویسم جواب میدم چون با این کار ذهنم خالی میشه و با نوشتن هر پست به حس رضایت و آرامش می‌رسم.


۴. به نظرت یه وبلاگ ایده آل چه مشخصاتی باید داشته باشه!؟
اصلا مشخصاتی باید داشته باشه!؟

تعریف ایده آل هم از دید هر شخص متفاوته. اما به طور کلی وبلاگ باید در درجه اول همیشه چراغش روشن باشه. صاحبش آب و جاروش کنه و نذاره گرد و خاک بگیره. مطالبش باید به نوعی احترام به مخاطب رو در خودش داشته باشه. یعنی چی؟ یعنی مبهم و نامفهوم نباشه تا مخاطب با خوندنش گیج نشه. به درستی به کامنت هاش پاسخ داده بشه. نگارش صحیحی داشته باشه. و مهم تر از همه اینکه مخاطب با خوندنش حس خوب بگیره و یا یه چیزی یاد بگیره.


۵. بیشتر کدوم موضوع رو در وبلاگ ها دوست داری!؟
یعنی بیشتر چه وبلاگ هایی رو دنبال میکنی!؟

اونهایی که قلمشون رو دوست دارم یا دغدغه ها و شیوه زندگیشون برام جالبه. بیشتر، روزانه نویس ها و همچنین دوستانم رو می‌خونم.


۶. نظرت راجع به سرویس های وبلاگ‌دهی چیه!؟
و برای بهتر شدنشون چه پیشنهادهایی داری!؟

من فقط از بیان استفاده کردم و با بقیه سرویس ها آشنا نیستم. پیشنهادم اینه که صندوق بیان محدودیت نداشته باشه و بشه بینهایت فایل درش ذخیره کرد.


۷. نظرت راجع به محیط وبلاگ نویسی (افراد) چیه!؟
و برای بهتر شدنشون چه پیشنهادهایی داری!؟

افراد بسیار فهیم و خونگرمی داره. به شخصه معتقدم بلاگرها انسانهایی متشخص و محترم هستن.

پیشنهادم برای بهتر شدن بعضی‌هاشون اینه که توقعشون رو از مخاطبین کم کنن. گاهی می‌بینم بلاگر از مخاطبش طلبکاره. منِ بلاگر اگه می‌نویسم، حقی به گردن کسی ندارم. پس کمی مهربان‌تر :)


۸. ویژگی‌ای از بلاگری دیگه که دوست داشتین اون ویژگی رو داشته باشین.

اینکه یه بلاگر خیلی تو اجتماع فعاله و یا برای آیندش برنامه داره و تلاش می‌کنه و کلا تو زندگیش پشتکار داره و هدفمنده


۹. چندتا از لبخند هایی که در بلاگ بیان (و سرویس های دیگه) داشتید رو با ما در میان بذارید.

زمانی که برای تولدم از مخاطبام خواستم پستی رو برای من بنویسن و پاسخ هایی که از دوستانم گرفتم به شدت خوشحالم کرد.

یک بار هم از مخاطبام خواستم برای وبلاگم شعر بگن و کامنت های اون پست (شعرهایی که گفتن) خیلی خیلی خوشحالم کرد.

یه دفعه مشهد بودم و وقتی برگشتم دوستان وبلاگی برام بنر مجازی درست کردن و بسیار ذوق زده شدم.

دفعاتی که سوژه رادیوبلاگی‌ها شدم هم خیلی برام لذت‌بخش بود.

وقتایی که دوستای مجازی تو حرم اماما دعام می‌کردن خیلی دلچسب بود.


۱۰. بدون تعارف ترین حرفتون با وبلاگ‌نویس ها چیه!؟

وبلاگت رو‌ که مثل بچه آدم می‌مونه، اگه به هر دلیلی نخواستی ادامه بدی، حذفش نکن. بذار بمونه. بمونه برای مخاطبات. برای سالهای بعد که یادش می‌افتی بتونی بیای و بخونیش. شاید بعدها بچه هات بخوان بدونن تو این سن چه طرز فکر و دغدغه هایی داشتی و چی تو ذهن و زندگیت می‌گذشته. اصلأ نه! بذار بمونه تا کسی آدرست رو ندزده واسه تبلیغاتش! :/


چیزی هست که بخواید بگید و ما بهش اشاره نکرده باشیم!؟

اون سه ماهی که وبلاگ نداشتم و فقط خواننده بودم، می‌دیدم که بلاگرا از رفتن بلاگرهای دیگه و سوت و کور شدن بلاگستان خیلی می‌نالن. همین مانع من می‌شد که وبلاگ بزنم. فکر می‌کردم برای شروع خیلی دیره. اما بعد که وبلاگم رو استارت زدم سعی کردم زیاد به کمرنگ شدن محیط بلاگستان اهمیت ندم و ادامه بدم. بنابراین اگه تو شخصا به کاری علاقه داری، به انرژی های منفی اطرافت توجه نکن و پیش برو :)

 

و اینکه هر کسی شرکت کرد سعی کنه حداقل ۵ نفر رو دعوت کنه :) (از هر سرویس وبلاگ‌دهی که میخواد باشه)

از اونجایی که در دو چالش قبلی هنوز کسی به دعوت هام لبیک نگفته، این بار هر کس فرصت و علاقه داره که شرکت کنه، اعلام آمادگی کنه تا دعوتش کنم :)

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۰۱
اَسی ...

نظرات  (۲)

خوبه که به کمرنگ شدن دنیای وبلاگی اهمیت نمیدی ولی برعکس برای من همیشه مهم بوده‌.

پاسخ:
اگه عاشق کاری باشی، موانع نمی‌تونن تو رو از حرکت بازدارن :)
۰۱ مهر ۹۹ ، ۲۲:۱۵ محسن رحمانی

سلام ممنون که شرکت کردید .

 

پاییزتون قشنگ.

پاسخ:
سلام
مرسی از دعوتتون

ممنون همچنین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">