طلوع من

کلبه کوچولوی من

نوشته ها و خاطرات زندگی من
اینجا از copy paste خبری نیست، پس شما هم کپی نکنید، اگر هم خواستید متنی رو لینک کنید اطلاع بدید
ممنون از همراهیتون

پیام های کوتاه
  • ۱۵ بهمن ۹۴ , ۱۴:۲۸
    آه ...
  • ۲۷ آذر ۹۴ , ۱۷:۱۰
    ...
بایگانی
آخرین نظرات

مولکول های هوا توسط یک دانش آموز دیده شدند!!!!

دوشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۴، ۰۱:۲۸ ق.ظ

اول دبیرستان که بودم (تکرار میکنم اول دبیرستان بودم) که میشه کلاس نهم فعلی! یه همکلاسی داشتم که مدعی بود میتونه مولکول های هوا رو ببینه!!! O_O

یه روز به من گفت: من میتونم مولکولای هوا رو ببینم ولی به هر کی میگم باور نمیکنه :(

گفتم: یعنی چی؟؟؟ مولکول های هوا اصلا قابل دیدن نیستن!!

گفت: من بعضی وقتا میتونم ببینم!!

گفتم: بعضی وقتا؟؟؟ بعد شکلشون هم مثل حباب های ریزه که یه خط هایی هم دنبالشونه؟؟؟

گفت: آره !!

گفتم: اونوقت هر طرفی چشمت رو حرکت میدی مولکول ها هم به همون طرف حرکت میکنن؟؟؟!!!

گفت: آره آره!! :)

گفتم: آیکیو جان! اونایی که شما میبینی مولکول هوا نیست!! بلکه علتش چشم شماست که گاهی بر اثر خیره شدن زیاد به یه نقطه یا هر دلیل دیگه ای یه چنین اشکالی میاد جلوی چشمت!! اگه مولکول هوا باشه پس چرا همیشه نمیبینی؟ مگه هوا همیشه نیست؟ چرا تمام مولکول های هوا رو نمیبینی و فقط دو سه تا میبینی؟ از همه مهمتر چرا با حرکت چشم تو مولکول ها حرکت میکنن؟؟ نکنه توانایی تسخیر مولکولی هم داری!!! :)))))

 

ببینید عمر ما کنار چه نوابغی صرف شد :|

 

آیا شما نیز مولکول های هوا را دیده اید؟؟!! o_O

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۰۳
اَسی ...

نظرات  (۳۳)

من یه چیزی بگم
اون که اوشون و شما دیدین منم دیدم.
منتها اون سلول چشمه، این رو فکر کنم سوم ابتدایی فهمیدم که تو کتاب علوم یه سلول گذاشته بود شبیه تخم مرغ که شامل سه بخش هسته، سیتوپلاسم و پوسته بود. دقت کنین اونم که ما تو نور میبینیم همونه منتها خیلی ریز و بهم پیوسته.
مولکولهای هوا رو هم نه که ببینم اما موجش رو احساس میکنم. وقتی به منبع نور شدید مثلا آسمون صاف آفتابی نگاه میکنم.
مثل موجیه که بعد از حرکت آبدزدک رو سطح آب ایجاد میشه ولی مثلا 100 تا آبدزدک که هر کدوم به یه طرف میپرن.
اگر منو دیوانه نخوانید!
پاسخ:
فکر نمیکنم سلول چشم باشه چون چشم نمیتونه اجزای خودش رو ببینه
اونی هم که شما دیدید منم دیدم! مثل یه چشمه ست که داره ازش آب میجوشه! ولی اونم موج مولکول هوا نیست! برمیگرده به چشم ما که اگه به آسمون یا هر سطح دیگه ای زل بزنیم بعد یه مدت یه چنین چیزایی میبینیم، همونطور که اگه چشمامون و ببندیم و با دستمون روش فشار بیاریم یه سری نقوش رنگی و متحرک میبینیم که بعد از یه مدت تبدیل به ستاره های رنگی و چشمک زن میشن!!
اصلا هم دیوانه نیستید :)
به به عجب بحث کارشناسی ای.
در مورد اول که شک ندارم. چرا نشه احتمالا سطحی ترین لایه خارجی چشم هست. و مخصوصا شکل انکارناپذیری که با سلول دارن دیگه جای شک نمیذاره بعلاوه شفافیتشون هم کاملا برای عضوی مث چشم مناسبه.

مورد دوم اونکه شما میگید رو دیدم ولی اونی که من میگم نیست. اون چشمه جوشان آره یه چیزه توهمی هست و بحثی روش نیست. اون که من میگم به سختی دیده میشه بعلاوه مثل اون چشمه حرکت منظمی نداره. حرکت موجایی که من میگم درست مث حرکت گازها در فضاست که تو کتابا دیدیم نامنظم و هرکدوم به یه سمت رونده.
اون فشار دادن چشم و نقوش رنگی و ستاره هم که تقریبا همون سیاهی رفتن چشم هست و باز حرفی درش نیست.
پاسخ:

شدیدا استدلالتون رو رد میکنم، شما سلول رو در چه اندازه ای درنظر میگیرین؟؟ مولکول ها و سلول ها اونقدر کوچیکن که به هیچ عنوان با چشم قابل دیدن نیستن، فقط با میکروسکوپ های قوی میشه دیدشون، نکنه چشم شما میکروسکوپ سرخود داره؟؟ o_O

و سوال مهمتر: چرا فقط گاهی میبینید؟ مگه سلول از بین میره؟ چرا با چند بار پلک زدن و حرکت سریع چشم به اطراف این سلول ها محو میشن؟؟

اگه دقت کرده باشین وقتی چشم رو حرکت میدین این شکل ها هم حرکت میکنن و وقتی چشمتون رو بعد از حرکت، تو یه نقطه متوقف میکنید این شکل ها انگار روی یخ دارن سر میخورن همچنان به حرکتشون ادامه میدن و متوقف نمیشن، اگه سلول چشم باشه با توقف چشم باید حرکتش متوقف بشه

 

چشمه ی جوشان هم به هیچ عنوان توهمی نیست، بلکه بخاطر چشم هست، البته من دلیل علمی هیچ کدوم از این اتفاقا رو نمیدونم

اینی که شما میگین رو من دقیقا نمیدونم چیه، ولی هر چی هست مطمئن باشید موج مولکول ها نیست، چون همه ی مولکولها جنبش دارن، حتی جامدات، اما ما متوجه این جنبش نمیشیم

شما چه تصوری از حرکت گازها دارین؟ این که خیلی سریع حرکت میکنن؟؟ نه اینطور نیست، همونطور که بخار آب در هوا حرکت میکنه و پخش میشه گازها هم حرکت میکنن

من حوصله علوم ندارم بریم به درس دین و زندگی :)

سلام 
ایام فاطمیه  رو بهتون تسلیت میگم ...
التماس دعا 
پاسخ:

کار خوبی میکنی!

سلام

ممنون و همچنین

محتاجیم به دعا

توانایی تسخیر مولکولی :))))


منم بچه تر که بودم.. وقتی آفتاب از پنجره میزد تو خونه.. اون پرز ها و غبار ریزی رو که معمولا تو اتاق دیده میشه رو.. چون ریز بودن.. فکر میکردم مولکولن!
حالا با این چیزی که شما در سطر ماقبل آخر پست گفتین.. یعنی منم نابغه بودم؟ :|  :))
پاسخ:

البته این و به خودش نگفتم :دی

 

چطوری نابغه؟؟ :)))

۰۳ اسفند ۹۴ ، ۰۳:۲۴ محمد فائزی فرد
ها من همیشه می بینم. چشامم می چرخونم بام حرکت می کنن :))
( مگس پرانی چشم دارم به عبارتی) دی:
پاسخ:

پس شما هم؟؟ :))))

۰۳ اسفند ۹۴ ، ۰۳:۲۶ محمد فائزی فرد
اون چیزی هم که دوستمون فرمودن دلیلش تغییر چگالی هوا توی گرماست. در واقع موج هوای گرم از روی سطح گرم مثل آسفالت یا شن بلند می شه. این تفاوت چگالی بین این توده ی گرم با اطراف باعث می شه شکست نور توش رخ بده که نتیجتا باعث می شه ما پشت اون رو مواج ببینیم و اینا.
پاسخ:

نه اون چیزی که ایشون گفتن این حرارت نیست، ایشون میگن تو آسمون میبینن

:)))
پاسخ:

:دی

نه باووو
اونا گردو خاگه
یه چی تو مایهای پرز
که پلک بزنی میره

اخ که بچه بودیم چقدر اسکل میشدیم 
:)))

شادزی
پاسخ:

نه گرد و خاک نیست، به خاطر خیره شدن بیش از حد چشم به وجود میاد

 

تو هم آره؟؟ ;)

ممنان

:))))
منم مولکولای هواو میتونم ببینم پس:/
پاسخ:

عه متقاضی زیاد شد که :)))) 

۰۳ اسفند ۹۴ ، ۱۵:۱۹ لی لی (لیلی نامه)
آیکون خیره شدن به دوربین:))))
پاسخ:

عالی گفتی :)))))))

خدایا بعضیا چقدر بامزه ان :دی
واقعا تصورش از مولکول چی بوده؟! :))))
پاسخ:

بامززززه >_<

خدا داند :|

خوب شد سوال آخری رو پرسیدین
دقیقا منم دیدم :/
البته توی دبستان و البته که به کسی هم نگفتم که سوژه وبلاگش کنه منو بعدا :/
پاسخ:

مهم اینه که الآن شهامت پیدا کردین و گفتین :)))

:/ چه اعجوبه هایی بودند دوستانتون!
پاسخ:

اصن یه وضعی :|

خخخخخخخخخخ

خاطره شیرینی بود :))
پاسخ:
:)))))
اااا پس مولکول هوا تبودن اونا
چه بدددددد
پاسخ:

حالا شما ناراحت نشین، اونا مولکول هوان :))))))))

خوبم! :)))
پاسخ:
الحمد لله :)))
۲۵ آبان ۹۵ ، ۰۷:۰۴ نازنین زهرا
سلام من همچین قدرتی رو دارم البته نه دیدن ملکول های هوا بلکه دیدن گرد و خاک هوا رو دارم این موضوع رو تقریبا دو سال پیش فهمیدم . اگر کسی همچین چیزی گفت بهش انگ دیونه بودن نزنید چون واقعا همچین قدرتی هست و شاید بعضی ها مثل من مادرزاد اینطور باشند . 
پاسخ:
سلام
گرد و خاک که کلا بحثش جداست و قابل دیدن هست! چه وقتی تو نور باشن و چه همراه با باد
خوش اومدی
سلام اون ملکولهای زجاجیه هست وچون دقیق هستن دیده میشن این یک بیماریه که منم دارم دقیق بودن زجاجیه 
پاسخ:
چی شده تو 1 روز دو نفر خواننده ی خاموش واسه پست هشت 9 ماه پیش من کامنت گذاشتن؟؟!! o_O
سلام
خوش اومدین
احتمالا منظورتون رقیق بودن زجاجیه هست، اینجا رو مطالعه کنید:
http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=%D9%85%DA%AF%D8%B3+%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D9%86+%D9%88+%D8%AC%D8%B1%D9%82%D9%87+%D8%AF%D8%B1+%DA%86%D8%B4%D9%85&SSOReturnPage=Check&Rand=0
۳۰ آبان ۹۵ ، ۰۶:۵۶ نازنین زهرا
سلام
بله البته من گرد و خاک و در هر مکانی با هر فاصله ای می توانم ببینم حتی توی عکس یا توی فیلم ها به همین دلیل من توی افتاب چیزی نمی توانم ببینم 
پاسخ:
سلام
که اینطور
۳۰ آبان ۹۵ ، ۰۷:۱۱ نازنین زهرا
نه برای من به ملکول های زجاجیه ربطی نداره خودم بار ها ازمایش کردم و هر بار فقط گرد و خاک ها رو دیدم 
توی باد و نور که من اصلا نمی توانم نگاه کنم می شود ولی رویش یک لایه سفید است مثل صفحه مانیتور که یک چیز شبه مانندی رویش را پوشانده 
مثلا وقتی دست‌هایتان را تکان می دهید خاک ها شبیه لوله می شوند ویا وقتی پلک می زنید و...
پاسخ:
نمیدونم
من ندیدم اینا رو!
سلام من یک سوال داشتم من به دیدن گرد و خاک حتی تا چند صد کیلو متری ایمان دارم و دیدم که انسان هایی که این گونه هستن و اثبات شده ولی این موضوع به چشم سوم ربط داره آیا 
پاسخ:
سلام
بنده اطلاعی ندارم :|
اخیش بعد از سالیان دراز متوجه شدم من تنها نبودم تو دیدن اینا الکی مثلا مولکول ها خخخخخخخخخ
منم تو بچگی فکرای زیاد درموردشون میکردم همش فکرم مشغول بود که چی هستن اینا ولی نمیتونستم از کسی بپرسم چون فکر میکردم فقط خودم میبینم و چطوری واسه کسی دیگه توضیح بدم اونا حرفم باور نمیکنن
پاسخ:
خب خداروشکر :))
الآن فهمیدین یا هنوز واستون سواله؟
خوش اومدین

سلام من هم می تونم هوا رو ببینم و کاملا. و دقیق توصیفش کنم ولی هیچکس حرفمو باور نمی کنه اگه شما باور می کنید بهم بگید من هر وقتی چه تو تاریکی چه تو روشنایی می تونم هوارو ببینم.

پاسخ:
سلام
خوش اومدین
اگه هوا رو ببینی پس هیچ فضایی جلوی چشمت خالی نمی‌مونه. آیا وقتی چیزی روبروت هست، بین خودت و اون چیز، فضای خالی نمیبینی؟ اون فضای خالی پر از هواست ولی خالی دیده میشه

سلام منم میتونم هوا ببینم بنظرم همه میتونن ببینن فقط یکم تمرکز کنید درضمن تو جای تاریک نمیشه دید مثلا تو اتاق بشینید و نور افتاب از پنجره بزنه تو اتاق دو چشمتون روی هوا تمرکز کنید نه به محیط پشتش دونه های زیاد خیلی ریزی میبینی که بهم برخورد میکنن درحال پرت شدن به اینور اونور هستن مسیر مشخصی ندارن این دونه ها خیلی ریزن مثل سر سوزن اما قابل دیدن حتما امتحان کنید

پاسخ:
عزیزم اونا گرد و خاکن
هوا قابل دیدن نیست

سلام 

سال نو مبارک 

من خیلی وقته یک چیزی مشاهده میکنم که اصلا شبیه این چیزی که میگید نیست در هوا پر از دایره های است که وسط آنها مثل هسته است

خط های چسبیده ندارد 

آیا برای من هم از چشم است یا از چیز دیگر ؟ 

لطفا پاسخ بدید  

پاسخ:
سلام
ممنون سال نو شمام مبارک
از چشمتونه

چند سال میگذره از زدن این سایت

پاسخ:
پنج سال و نیم
خوش اومدین

سلام راستش منم این مولکول هارو میبینم همیشه..از بچگی ام میدیدم ..برای همینم الان اومدم سرچ کردم تو گوگل که مولکول هوارا میتوان دید و این صفحه اومد..واقعا میتونم ببینمشون:)

پاسخ:
سلام
اونا مولکول نیستن. نظرات این پست رو بخون

من هر وقت بخوام با یه ذره قفلی میتونم ببینمشون

چ هوا آفتابی باشه چ ابری هی فرقی نداره 

اولین بارم ک دیدمشون جنس سنگین خورده بودم و تعجب کردم

پاسخ:
جنس سنگین خورده بودین؟ یعنی چی؟!

والا واس من یه دایره است که به یه بند وصل شده بعد دوباره دایره هست شکلای مختلفی هم داره خلاصه خیلی رو مخه/:

پاسخ:
چند ثانیه تند تند پلک بزنین و چشمتون رو به اینطرف و اونطرف بچرخونین رفع میشه
خوش اومدین

سلام من بجز این سلول‌های چشمی و اینا که میگین مربوط به چشمه یه چیزایی رو هم میبینم که خیلی درخشانن و با چندبار پلک زدنم رفع نمیشه ایقد زیبان و زیادن که آدم روحیه میگیره اونا چین

پاسخ:
سلام
زمانی که چشماتو فشار میدی و چند ثانیه تو اون حالت نگه می‌داری یه سری ستاره های درخشان می‌بینی با اشکال هندسی که مدام درحال تغییرن. ولی من با چشمِ باز چنین چیزایی ندیدم
۱۲ دی ۰۱ ، ۱۷:۳۲ محمد حسان

من اگه به چراغ نگاه کنم و پلک چشمام رو نیمه باز نگه دارم یک سری چیزهای دایره ای شکل میبینم که بعضی هاشون بهم متصل هستن

خودم حتی اگه تکون ندم چشمم رو اون ها که شکل ملوکول هستن تکون میخورن

اون ساختاری هم که من ازشون میبینم اکثرا شبیه ساختار O2 هست

پاسخ:
مولکول با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیست 

سلام من مولکول های هوارو میبینم

وقتی خیلی زل بزنی به آسمون میتونی متوجه بشی که دونه های خیلی خیلی ریز هستن که در حال ارتعاشن و خیلی سریع حرکت میکنن و بعد هردوتا به هم برخورد میکنن یدونه میشن من حتی مولکول دو اتمی رم دیدم اما یکم برام عجیب بود چرا فاصلشون اونقد زیاده البته به دید ما خیلی فاصلشون کمه ولی از نظر علمی نباید اونقد فاصله داشته باشند که بشه دید ولی من تونستم ببینمشون شبیه دونه های برفه فقد خیلی زیاد ریزه از نوک سوزن و هرچی فکرشو کنید حتی به بابامم نشون دادم اونم تونست ببینه خیلی خوشحالم :)

پاسخ:
سلام
خوش اومدید 

من هم میتونم اونا رل ببینم. اونا همه جا قابل دیدن هستند و همه جا هستند.اونا بهم دیگه برخورد میکنن و به یکجای دیگه میرند.

پاسخ:
نظرات رو بخونید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">