طلوع من

کلبه کوچولوی من

نوشته ها و خاطرات زندگی من
اینجا از copy paste خبری نیست، پس شما هم کپی نکنید، اگر هم خواستید متنی رو لینک کنید اطلاع بدید
ممنون از همراهیتون

پیام های کوتاه
  • ۱۵ بهمن ۹۴ , ۱۴:۲۸
    آه ...
  • ۲۷ آذر ۹۴ , ۱۷:۱۰
    ...
بایگانی
آخرین نظرات

عمه!!

شنبه, ۴ دی ۱۳۹۵، ۰۵:۰۴ ب.ظ

یکی از بچه های کلاسمون همیشه با خودش یه پسر پنج شش ساله میاره، اولین بار که دیدمشون فکر کردم لابد مادر و پسرن دیگه! اما کم کم  دیدم که پسره اون خانم رو عمه صدا میزنه، تعجب کردم و برام سوال شد که چرا هر بار برادرزادش رو با خودش میاره سر کلاس؟ کلی تو ذهنم فرضیه بافی کردم که شاید مادر بچه طلاق گرفته (از بس طلاق زیاد شده احتمالش اونقدرام دور از ذهن نیست) و پدره برگشته خونه مادرش و حالا خواهره داره از این بچه نگهداری میکنه و حتما در زمان کلاسمون کسی خونه شون نیست و اون خانم به اجبار، بچه رو با خودش میاره

امروز که کلاس به آخراش نزدیک شد، اون خانم بلند شد که بره، مربیمون گفت داری میری دیگه؟ خانمه گفت آخه پسرم خسته شده

بهش گفتم مگه پسرته؟؟؟ گفت آره من دو تا پسر دارم

گفتم پس چرا عمه صدات میکنه؟

گفت تو زبون ما به مادر میگن عمه

گفتم اهل کجایین؟

گفت گلستان

دیده بودم ترکی صحبت میکنن اما یه کم متفاوت بود با ترکی هایی که شنیده بودم!

فکر میکردم اون خانم مجرد باشه، آخه حتی ابروهاش هم برداشته نیست!!!

نمیدونم شاید اینم جزو رسومشونه...

خیلی برام عجیبه که به مادر میگن عمه! پس به عمه چی میگن؟؟

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۰۴
اَسی ...

نظرات  (۲۵)

۰۴ دی ۹۵ ، ۱۷:۰۷ آقاگل ‌‌‌‌
مثلا ممکنه بگن دائی! یا عمو! ؟

پاسخ:
اونا که آقا هستن! مطمئنا نمیگن!
۰۴ دی ۹۵ ، ۱۷:۲۷ ببر بنگال
جالب بود.
پاسخ:
:)
۰۴ دی ۹۵ ، ۱۷:۳۰ قاسم صفایی نژاد
یاد «دیوی» افتادم تو کلاه قرمزی :D
پاسخ:
دیوی؟ نمیشناسم :|
۰۴ دی ۹۵ ، ۱۸:۰۶ فیلو سوفیا
:)))))
واقعا پس به عمه چی می گن؟
اتفاقا گیلانی ها به عمو میگن عمه!!
منم هر بار قاطی میکنم://
مثلا میگن: عمه زن!! یعنی زنِ عمو!! بعد من یه ساعت هنگم که مگه عمه هم زن داره؟!!!
پاسخ:
نمیدونم
عجب! اینم نشنیده بودم، پس مختص گلستان نیست!
۰۴ دی ۹۵ ، ۱۸:۱۶ یـک مـعــلـم . .
باسلام وعرض ادب:)
.
تا اون جایی!که بنده می دونم،
درزبان شیرین ترکی،
به مادر،"نَ نَــــــه"(na nah)یا"نَ نِـــــه"(na neh)میگن!
در زبان شیرین ترکمن،
به مادر،هم "نَ نَـــه"یا"نَ نِــه" میگن وهم"اِن نِـــه"(en neh)!
+البته درطی تطوّر زبانی،
در برخی مناطق،اِنّــِه رو،اِمّـه(em meh)یااَمـه(a'meh) هم می گن!!
درصورت عدم آشنایی بااین زبان،ممکنه که،شنونده،
کلمه ی{اَِنــّـِه}/{اَِمـّـــه}،رو،
عِــمه یا،عَـــمه،شنیده و تصورکنه^ـ^

++به عمّه هم،»اِجه کِـه«(eje keh)میگن!

@ تا برنامه ی بعد،خدانگهدار:))......
پاسخ:
سلام آقا معلم :)
پس شما با این زبانها آشنا هستین!
اتفاقا منم حدس زدم که با الف نوشته بشه
++ اجه که؟ چقدر با زبان فارسی متفاوته! اصلا معناش قابل تشخیص نیست!
@ ممنون از برنامه ی آموزنده تون :))
۰۴ دی ۹۵ ، ۱۹:۰۸ عاشق بارون ...
چه عجیب!! به عمه چی میگن واقعاً؟ میپرسیدی ازشون!!
پاسخ:
آقا معلم گفتن!
حالا شاید جلسه بعد از خودش پرسیدم :)
۰۴ دی ۹۵ ، ۱۹:۲۹ آقاگل ‌‌‌‌
این عمه که میگی یک جورایی شبیه اُم عربی هاست. اُم=مادر این هم یحتمل همون بوده.
:)

پاسخ:
دقیقا منم همین احتمال رو دادم
ما گیلانی هستیم اما به عمو نمی گیم عمه!!!  اولین باره می شنوم. 
مثلا آ میاریم عامو می گیم ولی عمه نمی گیم :) 
آقاگل چی گفت:)))
پاسخ:
جدا؟ پس عامو میگین
عامی هم شنیدم که عمو معنا میده

کامنت اولش منظورته؟ آره والا :))))
۰۴ دی ۹۵ ، ۲۱:۰۶ ✿دخترے از تبارِ غرور✿
وااااااا 😳😳😳
چه جالب؛)
پاسخ:
بعله :)
۰۴ دی ۹۵ ، ۲۱:۳۶ ( ک) شباهنگ
 جالب بود .
 یک پسر سه ساله در شیراز دیدم تو خیابان به مادرش 
مرتب میگفت عیال فکر کردم همه میگن عیال ..بهمین خاطر 
  از اون خانم پرسیدم عیال یعنی مادر .. گفت نه این بخاطر
اینکه پدرش به من میگه عیال او هم  یاد گرفته  و عیال میگه
پاسخ:
اینقدر بدم میاد از واژه عیال ://
بله، بچه هایی که پدر و مادرشون رو به اسم صدا میزنن هم از بزرگترهاشون یاد میگیرن
۰۴ دی ۹۵ ، ۲۲:۱۷ محمد حسین
حتما به عمه اش هم میگه ننه :)))
پاسخ:
نه دیگه! یه چیز دیگه میگن :)
بنظرمن از خودش بپرس تا از این سردرگمی نجات پیدا کنی :)
دومین کامنتی که دادم اولی پرید امید است این نپره ! آمین...

پاسخ:
آره باید خودش پاسخگو باشه ;)
نپرید :)
امید است اولی طولانی نبوده باشه :دی
۰۵ دی ۹۵ ، ۰۲:۱۶ تُــربــچِــه :)
لابد به عمه میگن مامان
پاسخ:
نه میگن اجه که
۰۵ دی ۹۵ ، ۰۹:۱۲ لا نتوری
به مادر میگن عمه
و به عمه میگن   "     "
..

ااونایی که چشم بصیرت دارن میتونن داخلش کوتیشن را بخونن :)
پاسخ:
داخلش کوتیشن؟؟؟ نه واقعا داخلش کوتیشن؟؟؟
آها یادم نبود شما بدون سوتی زنده نیستین :پی
چشم بصیرت نمیخواد، میگن اجه که
۰۵ دی ۹۵ ، ۱۰:۲۳ پرتقالِ دیوانه
آقا چرا من این پست بهم حس خوب داد؟
نمیدونم ولی باش حال کردم
دفعه بعدی که دیدیش ازش بپرس به عمه جی میگین
پاسخ:
جدی؟ چقدر خوب :)
واجب شد بپرسم
۰۵ دی ۹۵ ، ۱۲:۲۹ خانم خوشبخت خانم خوشبخت
واقعا عجیبه.
پاسخ:
و جالب!
۰۵ دی ۹۵ ، ۱۴:۱۴ روزهـا ..
چقد بده قضاوت کردن...
البته اجتناب ناپذیرم هست متاسفانه...

ممنون از جناب 'یک معلم'.. بابت توضیحشون
پاسخ:
قضاوت؟! قضاوت نکردیم، فقط تعجب بود و قصد این بود که مخاطبین عزیز گلستانی توضیح بدن برامون تا متوجه بشیم
و ممنونیم از آقای یک معلم
۰۵ دی ۹۵ ، ۱۵:۱۶ بانوچـ ـه
خب با خوندن کامنت آقا معلم به جوابم رسیدم.
لذا میکروفون رو به کامنت دهنده ی بعدی می سپارم :دی
پاسخ:
خیلی ممنون از توضیحات مفید و نظر جامعتون :))
واقعا فیض بردیم :دی
چه جالب بود !

اون پرنده ی روی نم گیر رو خاله م دوخته :)
پاسخ:
ممنونم
خیلی قشنگه :)
۰۵ دی ۹۵ ، ۱۸:۳۶ مرتضی خیری
راستش منم یه خورده قضاوت دیدم تو این مطلب. کاش بهتر مینوشتین
در حمایت از روزها
پاسخ:
من هیچ حرف بدی نزدم که برداشت سوء بشه، نه تو پست و نه در جواب کامنتها
فقط برام عجیب بود و طبیعی هم هست
۰۵ دی ۹۵ ، ۱۹:۰۲ مهندس میم
یک دو سه امتحان میکنیم ...
میکروفون سالمه D:

آقا معلم کامل توضیح داد :)
من خودم تُرک زبان هستم و تایید میکنم ...

پس شد آنچه شد :|

و در تایید حرف فاطمه خانوم ، درسته ما در گیلان به عمو عمه نمیگیم !!
پاسخ:
:)))
خداروشکر که تایید هم شد :)
چی شد؟؟!
هم گیلانی هستین هم ترک زبان؟؟
۰۵ دی ۹۵ ، ۲۰:۵۹ روزهـا ..
منظورم قضاوت در مورد اون بچه هه بود..
پاسخ:
آها!
یکی از مخاطبین به حمایت از حرفتون برخاسته بودن! پس منظورتون قضاوت درباره ی ترکمن ها نبود!
۰۶ دی ۹۵ ، ۱۸:۵۹ مهندس میم
آره خب :|
نمیشه آدم تُرک باشه و تو گیلان زندگی کنه ؟؟؟

یاشاسین ایران ...
یاشاسین گیلان ...
یاشاسین آذربایجان ...

پاسخ:
آخه تا جایی که من میدونم گیلانی ها ترک نیستن
۰۷ دی ۹۵ ، ۰۰:۲۴ قاسم صفایی نژاد
پاسخ به پاسختان:
«دیوی» اسم یکی از عروسک‌های برنامه کلاه قرمزی هست که همه چی رو برعکس میگه. مثلا میخواد بگه رفتم،‌میگه نرفتم. و به ایرج طهماسب به جای عمو میگه خاله!
پاسخ:
آها! چه جالب :)
۲۲ دی ۹۵ ، ۲۲:۱۲ آرزو ﴿ッ﴾
سلاآم
خدا خیرتون بده:)
به یکی از درگیری‌های بزرگ بچگیم پاسخ دادینا!
مادربزرگ پدریم که گلستان هم بودن رو وقتی بچه بودم از دست دادم و فقط شنیدم که بهش می‌گفتن عمه ( یا یه چیزی از مشتقاتش) و از کسی هم نپرسیده‌بودم چرا! از همون بچگی جای سوال بود برام:)
پاسخ:
سلام
ممنون ^_^
واقعا؟! خداروشکر که واسه یه نفر مفید واقع شد :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">