طلوع من

کلبه کوچولوی من

نوشته ها و خاطرات زندگی من
اینجا از copy paste خبری نیست، پس شما هم کپی نکنید، اگر هم خواستید متنی رو لینک کنید اطلاع بدید
ممنون از همراهیتون

پیام های کوتاه
  • ۱۵ بهمن ۹۴ , ۱۴:۲۸
    آه ...
  • ۲۷ آذر ۹۴ , ۱۷:۱۰
    ...
بایگانی
آخرین نظرات

بلدم :D

چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۰۱ ق.ظ

امروز هوس حلوا کردم :)

به مامانم گفتم واسه افطار حلوا درست کنیم! مامانم گفت من وقت ندارم

یه کم فکر کردم و گفتم: خب خودم درست میکنم :/ چون تا حالا درست نکردم فکر میکنم بلد نیستم، کاری نداره که!

مامانم گفت من درست میکنم تو یاد بگیر

گفتم خودم میتونم


نزدیک افطار رفتم تو آشپزخونه و گفتم میخوام حلوا درست کنم! شروع کردم به آماده کردن وسایلش، کم کم مامانم دست به کار شد و طولی نکشید که حلوا آماده شد!!! درصورتی که بیشتر کاراشو مامانم انجام داد

به مامانم گفتم: مثلا قرار بود من درست کنما ! اونوقت میگی چرا آشپزی نمیکنی :/

مامانم گفت: خب من بهت یاد دادم دیگه! حالا بیا روش رو تزیین کن که الآن سرد میشه و دیگه نمیشه تزیینش کرد!!!

و نتیجه این شد:


الآن معلومه من چقدر کدبانو هستم یا باید بیشتر توضیح بدم؟؟؟ :دی

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۹
اَسی ...

نظرات  (۱۴)

اصلا معلوم نیست بیشتر توضیح بدید:)))
پاسخ:
عه وااا :|
:))))
نه کاملا مشخصه :)))

من عاشق حلوام..ینی الان دلم میخواد این عکس رو بخورم :))
پاسخ:
:دی
عزیزم :) هنوز یه مقدار مونده! یه تک پا بیا اینور نوش جان کن ;)
فاتحه ...

+
:)
اولین بار که حلوا درست کردم یادم نمیره بعد از سالگرد مادرم بود 
گفتم درست کنم اتفاقا کل داداشم خونمون بودند با دو تا از زن داداشام 
داداش دومم بهم گفت من یه عاشق بیشتر میل ندارم بخورم 
ولی خانداداش بزرگم گفت من یک ظرف کوچولو بهم حلوا بده ...
زغفرانی هم بود...
حلوا خوردن همانا سفارش مجدد دوباره خوردن همان 
داداش دومم گفت خواهر یک کاسه بزرگ برام بیار :)
گفتم مطمنی ؟o_O
گفت آره انصافا خیلی خوشمزه درستش کردی حیفه نخورم منم که خودت میدونی عاشق حلوا 
با روغن محلی هستم :)
بعد همه ازش پرسیدن خب چرا اول نخوردی ؟
گفت آخه اول ترسیدم حلواش زیاد خوب درست نشده باشد ولی تا اون یک قاشق حلوا
رو خوردم متوجه شدم  نباید از دستش داد :)
خودتون میدونین که من عاشق حلوای خوشمزه هستم 
بعد اون هی سفارش می دادند درست کنم ولی بجز یکی دوبار 
جرائت نکردم درست کنم میترسیدم مزه قبلی که خورده بودند خراب بشه :)
ولی هیچوقت اون خاطره فراموش نمیکنم چون با وضو درست کردم.

++
یکبار با وضو امتحان کن خوب درمیاد و خوشمزه :)

پاسخ:
:))
عجب بدجنسی هستن داداشتون ;)
باریکلا کدبانو!!
+داداشت یه عاشق میل داشتن؟؟؟ :دی
جرائت چیه اونوقت؟؟ :پی
از اولشم مشخص بود چقدر کد بانویید
احسنت احسنت

پاسخ:
امان از کنایه های شما :))
بدجنس نشو یه قاشق از حلوا منظورم بود اشتباه شد :|:)

پاسخ:
:))))))
۱۹ خرداد ۹۵ ، ۰۵:۱۲ دوست مجازی
خیلی هم خوب :)
نوش جان...
پاسخ:
متشکرم
خوش اومدین
آفرین به شما
نه دیگه الان کاملا مشخصه ، منم دلم خواست ، امروز باید درست کنم ، نمیشه اینطوری :)))
پاسخ:
مرسی :)
خوبه که واست انگیزه شد ;)
عکسشم بذار ببینیم :دی

اولندش که بشقاباتون مث بشقابای ماس:)دقیقا عین خودشا!همون آبی های گل گلی:)))

بعدم اینک خودت بیا آخرین پستمو ببین و خودت قضاوت کن اگه فوشت بدم حق دارم یا نه؟!دلمون آب افتاد بیشوور!

پاسخ:
چه تفاهمی :دی
آخی... من پستت و ندیده بودم پس حق نداری فحش بدی :)))
الآن معلومه من چقدر کدبانو هستن مامانتون :دی 

والا... 
پاسخ:
دقیقا :))))))
۱۹ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۲۹ دچــ ــــار
چه خوشمزه تزیین کردین:)

(نگاه ما مردااینجوریه:)
پاسخ:
متشکر :)
خوش اومدین
باریکلا به خودتو مامان ازش مشخصه خوشمزه هم شده به به:دی
پاسخ:
مرسی عزیزم :)
۱۹ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۵۵ یـک مـعــلـم . .
سلام،
به به!
چه بوی خوشی این جاپیچیده :)
چه رنگی :)
عجب حلوایی^ـ^
حیف که ما دیر رسیدیم:(
.
این همون حلوای زعفرونیه که باگلاب درست میشه؟
 و هم نرمه و هم خوشمزه؟
.
چه تزئین ساده وقشنگی :)
.
اون دونه ها،کنجده؟

اون فرورفتگی ها ی گرد، رو باقالب ایجادکردین؟
بقیه اش رو هم مثل اینکه باقاشق شیار زدین؛
.
پس چرا موادلازم ودستورالعملش روننوشتین؟^ـ^
ونکته های ریز دیگه رو،
مثلاًاگه آرد(سنگک یا . .)روکمترسرخ کنیم وتفت بدیم رنگ حلوا روشن ترمیشه وبرعکس . .
.
ظرفش هم قشنگه . .
+ای کاش فرصت داشتین ونکات آشپزی و . . رو زیریک عنوان/موضوع، به تدریج می نوشتین. .
.
چقدرسوال پرسیدم!!!
عذرمی خوام:(
.
+روزه هاتون مقبول خدای مهربون . .
پاسخ:
سلام!
:)
مرسی ^_^
.
نمیدونم، ما با گلاب و بدون زعفرون درست کردیم!!
.
لطف دارین
.
بله کنجدن

قالب نه، با سر آبمیوه گیری!!!
بله با قاشق شیار زدم
.
دستورالعملش رو چون فکر کردم ساده ست و همه بلدن ننوشتم :دی
بله همینطوره! شما واردترین ها ;)
سنگک؟؟؟؟ o_O
.
چشماتون قشنگ میبینه
+فرصت که زیاد دارم اما اصلا آشپزی بلد نیستم که نکاتش و بنویسم :))))))
.
عذرخواهی چرا؟؟!! ممنونم :)
.
+آمین، روزه های شمام قبول باشه...
نه نه .. شما بفرمائین.. نوش جون

+ مادرتون که پر واضحه کدبانو هستن.. شکی نیست توش :)
پاسخ:
چون میدونستم روزه اید تعارف نکردم :دی
بله خب :|
۱۹ خرداد ۹۵ ، ۲۰:۵۲ یـک مـعــلـم . .
ممنونم ازحوصله که به خرج دادین و پاسخ دادین^ـ^
+منظورم ازسنگک،نوع "آرد"بود،که درحلوا،
 از"آرد ِنون سنگک" استفاده میشه یاازآردگندم یا برنج . .
+خب،نکات آشپزی رو ازمادربزرگوارتون-که خدا حفظشون کنه-بپرسین،
وبعدتو اینجا بنویسین،
تا ما هم ازش استفاده کنیم^ـ^
+آشپزی من هم بدک نیست :))
اینم لینک یکی از دستپخت هام ^*ـ*^

http://bayanbox.ir/view/777219005276267312/%D8%A2%D8%B4-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AC-%D8%B9%D8%AF%D8%B36.jpg
------------------------------------------------------------------------------------
http://bayanbox.ir/view/5075476546612270364/%D8%A2%D8%B4-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AC-%D8%B9%D8%AF%D8%B37.jpg
------------------------------------------------------------------------------------
اعضای خونواده،همگی، رفته بودن زیارت عتبات(خدا،ان شاء الله روزی ِ شما وخونواده ی محترمتون کنه)،فقط من به خاطرمدرسه،نتونستم برم؛
موقعی که برگشتن،همه سرما خورده بودن،هرکدوم یه طرف افتاده بودن و استراحت می کردن،
منم دیگه رفتم آشپزخونه و یک آش فوق العاده^ـ^خوشمززززززه ای پختم!
که لینک دوتا عکسشو براتون گذاشتم^ـ^
یک دیگ بزرگ بودوتا دوروز از اون آش خوشمزززززززه خوردیم!!
جای همه خالی :)
.
خب،موقع افطاره،
روزه تون قبول باشه و التماس دعا . .
پاسخ:
ممنون از شما که وقت میذارید :)
+ نمیدونستم آرد نون سنگک مخصوصه!
+ممنون لطف دارین
+شما که خودتون دستتون تو کاره!!! خداروشکر الآن روزه نیستم! دهنمون آب افتاد با این آش خوشمزززززززه ی شما :)))
مرسی از دعای قشنگتون، ایشالا این بار شما هم با خانواده تشریف ببرید :)
شما که چنین آشایی بلدین چرا همیشه آشپزی نمیکنین که خانواده فیض ببرن؟؟؟ حتما باید خدای ناکرده مریض بشن که شما دست به کار شید؟؟ :دی
.
متشکرم، قبول حق
روزه ی شمام قبول باشه، محتاجیم به دعای دوستان..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">