طلوع من

کلبه کوچولوی من

نوشته ها و خاطرات زندگی من
اینجا از copy paste خبری نیست، پس شما هم کپی نکنید، اگر هم خواستید متنی رو لینک کنید اطلاع بدید
ممنون از همراهیتون

پیام های کوتاه
  • ۱۵ بهمن ۹۴ , ۱۴:۲۸
    آه ...
  • ۲۷ آذر ۹۴ , ۱۷:۱۰
    ...
بایگانی
آخرین نظرات

بودن یا نبودن صابون! مساله این است :|

يكشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۵۱ ب.ظ

پنج ماه پیش رفته بودیم خونه ی یکی از اقوام که تو یکی از روستاهای شمال کشور زندگی میکنن

تو دستشویی شون هرچقدر گشتم صابون نبود :| اومدم تو حیاط پیش شیر آب و نگاه کردم بازم وسیله ای برای شستن دست پیدا نکردم، سفره انداخته بودن که غذا بخوریم، ولی من نمیتونستم با دست نشسته برم سر سفره :(

دخترشون و صدا زدم و ازش صابون خواستم، رفت تو آشپزخونه و مایع ظرفشویی رو برام آورد :|

خونه یکی دیگه از همین اقواممون هم که در همون روستا بودن، وضع به همین منوال بود! منتها با این تفاوت که اونا پودر رختشویی رو ریخته بودن تو آب و باهاش ظرف میشستن، و وقتی ازشون سراغ صابون و گرفتم همون پودر آب شده رو بهم دادن :|

آخه مگه میشه تو خونه صابون نباشه؟ یعنی اونا بعد از دستشویی دستاشون و نمیشورن؟؟

به نظر من که بدون صابون زندگی مختل میشه o_0

با این که ما همیشه دستمون تو صابونه، الآن که داریم خونه تکونی میکنیم میبینم چقدر کابینتا و یخچالا کثیف شدن و لک دستامون روش مونده! چه برسه به این که دستامونم نشوریم :|

موافقین ۲ مخالفین ۱ ۹۴/۱۲/۱۶
اَسی ...

نظرات  (۱۷)

من این مواقع دستام رو خاکشور میکنم
پاسخ:
خاکشور نوعی خاکشیر است آیا؟؟ :))
شستن با گِل؟ اینم میشه، ولی بازم احساس میکنم تمیز نشده :|
۱۶ اسفند ۹۴ ، ۲۳:۵۸ ماهی سیاه کوچولو
زندگی روستایی که قابل مقایسه با شهرنشینی نیست اصن
ولی من همینجا تو خونه به جای صابون با فاب دستمو میشورم. همچین ریز میزه س حس خوبی میده :/
امتحان کنین شما هم :/
پاسخ:
فاب؟؟؟؟؟؟؟؟ :))))))))
شما چقدر قدیمی صحبت میکنین :دی
واسه پوست دست مضره، توصیه میکنم شمام این کار و نکنین!
۱۷ اسفند ۹۴ ، ۰۰:۰۹ آقای بلوطــــ
راس میگی !!!!
پاسخ:
این الآن تایید بود یا پرسش؟
۱۷ اسفند ۹۴ ، ۰۰:۱۳ شقایق رمضان پور
من که با صابون دستم رو اصلا نمی شورم...یه حس بدی پیدا میکنم وقتی فک میکنم نفر قبل من هم دستش رو با همین صابون شسته!!
فقط مایع دستشویی...
یعنی در این حد که رفته بودیم مسافرت و تو هتل به هر کدوممون واسه دست شستن صابون دادن ...ولی من چون عادت نداشتم و دوست هم نداشتم ،با شامپو دستم رو می شستم!!
پاسخ:
منظور از صابون همون مایع دستشویی بود! ولی واسه راحتی تو متن گفتم صابون ;)
منم اگه بخوام از صابون استفاده کنم اول صابون و میشورم تا جایی که یه لایه کامل از صابون آب بشه! بعد دستمو میشورم!
صابون اصن بهداشتی نیس همون مایع دستشویی رو‌ترجیح میدم
پاسخ:
بله منم همینطور :)
وااااا...مگه میشه صابون یا مایع دستشویی نداشته باشن؟! :دی
پاسخ:
منم از همینه که چند ماهه متعجب موندم !!!! o_0
بنده خداها! گاهی آدم ب ی طرز زندگی اونقدر عادت کرده ک باورش نمیشه خلافشو ک میبنه.این حس وقتی"دستمال دستشوی" تو خونه ای نیس برامن ایجاد شد
پاسخ:
دقیقا :)))
شما هم عجب دغدغه هایی دارینا!! D:

خب بنده خدا تو روستا از کجا میرفته واسه شما صابون میاورده؟! :)
یه نظر صائبی هست که میگه..
اصن همینه که هست! -_-
پاسخ:
دغدغه نیست؟؟!!!
صابون که دیگه روستا و غیر روستا نداره! از قدیم الایام صابون بوده :/
واقعا؟؟ :))))
۱۷ اسفند ۹۴ ، ۰۷:۰۷ خانم خوشبخت خانم خوشبخت
خدا بگم چیکارت کنه!!!
داشتم صبحانه میخوردم، اینقدر ک تو خوب دستشویی و دست نشسته رو توصیف کردی غذا تو گلوم موند!!
پاسخ:
راستش خودمم اولش واسه نوشتن این پست مردد بودم و خیلی طول کشید تا شروع کردم به نوشتن :دی
صبحانه نوش جان ;)
۱۷ اسفند ۹۴ ، ۱۰:۳۸ محمد فائزی فرد
دست ها را باید شست. جور دیگر باید لمس کرد(سهرابِ لامسه)
پاسخ:
به به! شاعری نو ظهور :دی
سلام
خب منم تو شمال زندگی می کنم .. همینجا متولد و بزرگ شدم ولی هیچوقت با صابون خشک دستمو نمی شورم .. خود صابون عامل انتقال میکروبه .. وقتی چندین نفر از یک قالب صابون استفاده کنن میکروبها منتقل می شن و نکته دیگه صابون بعد از چندبار استفاده حالت خودشو از دست می ده .. بهتره هم خودتون و هم فامیلاتون از مایع دستشویی استفاده کنید .. :)))))
پاسخ:
سلام
مناطق شمال کشور بسیار خوب و زیبا هستن
آقا محمد رضا از شما چه پنهون تو این دوره از زمان میشه گفت صابون منسوخ شده و حتی تو نقاط محروم هم اکثرا از مایع دستشویی استفاده میشه، ولی یه اما اینجا وجود داره! همین الآن که من تو پست نوشتم چرا صابون نداشتن چند تا از دوستان به من خرده گرفتن که چه توقعاتی دارم! دیگه چه برسه که میگفتم مایع دستشویی!!
۱۷ اسفند ۹۴ ، ۱۲:۴۱ ماهی سیاه کوچولو
قدیمی صحبت میکنم؟! 
نمیدونم چیه ولی باید جالب باشه اینی که میگین :/
قدیمی اومممممم چی بگم والا
پاسخ:
آخه فاب و من فقط از مامان بزرگم اینا شنیدم :))))
واییییییی یعنی شما دخترارو هم باید ببرن سربازی
چقدر سوسلللللللللللللل
خخخخخخ
بابا یکم سختی بکشید
این که خیلی طبیعیه باو
زندگی ساده روستایی ها
زندگی روستایی واسه همین سادگیهاش قشنگ دیگه
تجربیات جدید کنین
یکم از سوسول بودن و نازک نارنجی بودن بیاین بیرون
اماده بشید واسه زتندگی سخت خخخخ
صابون خخخخ
پاسخ:
من که کاملا با سربازی موافقم و هر زمان اعلام بشه دخترا باید برن سربازی شک نکنید که من اولین نفرم!
سوسول؟؟ یعنی میخواین بگین شما خیلی سختی کشیدین؟؟
سادگی منافاتی با صابون نداره ها! فکر نمیکنید زندگی با صابون قشنگ تره؟؟
:/
دغدغۀ دغدغه نیست !!:)

مواد بهداشتی که جزو لاینفک زندگیه ..
اما اینکه وقتی جایی میرید یا حداقل جایی مهمون هستین.. باید با شرایط اونجا خودتون رو وفق بدین خو! همه مثل هم زندگی نمیکنن که! باز هم رجوع شود به سطر آخر کامنت قبلیم تو این پست :)))
پاسخ:
یعنی اگه مثلا جایی مهمون بودیم و برامون یه غذای حرام آوردن بگیم خو اینا که مثل ما زندگی نمیکنن پس ما خودمون و با اینا وفق بدیم ؟؟ :|
حرام؟!O_o مثالتون وارد نیست! در مورد موضوع مثال بزنید!:)

اگه یه غذایی آوردن که باب میلتون نبود.. میتونید نخورید از اون غذا.. اما نمیتونید بگین که چرا طعم غذاتون اینجوریه؟! یا چرا فلان غذا رو درست نکردید؟!!
پاسخ:
خب ممکنه جایی که میریم فقط غذای حرام بخورن
شما گفتین وقتی جایی مهمونیم باید خودمون و با شرایطشون وفق بدیم
اینجا نباید اعتراض کنیم؟


منظورم شرایط متناسب با متن پستتون بود نه هر شرایطی که!!

در مورد مثالتون هم اگه "مطمئن" شدیم که حرامه نباید بخوریم.
ولی بازم میگم این مثال ربطی به موضوع مورد این بحث نداره!:)

شرایطی که شما تو اون حالت باهاش مواجه بودین.. مشابه شرایطی بود که تو کامنت قبلی گفتم.
پاسخ:
نبودن صابون هم مساوی است با پاک نبودن دست، و این موضوع از نظر شرعی هم مشکل دارد
آیا باید غذا را با دست ناپاک خورد؟
روش جایگزین پاک شدن دستها.. واستون ارائه شده خب !
با ریکا دستها پاک نمیشن ؟؟

تازه از منظر شرعی بخوایم نگاه کنیم.. آب خالی هم کفایت میکنه تازه!!
+یا خداا.. کار داره به جاهای باریک میکشه!:)))
پاسخ:
خب اگه من ازشون نمیخواستم که همون مایع ظرفشویی هم به دستم نمیرسید :|
اونوقت شما میگید تو مهمونی نباید بگی چرا غذا شوره :/ من که نگفتم غذا شوره! ولی اگه تشنه ام باشه ازشون آب میخوام، این بده مگه؟؟ :|

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">