طلوع من

کلبه کوچولوی من

نوشته ها و خاطرات زندگی من
اینجا از copy paste خبری نیست، پس شما هم کپی نکنید، اگر هم خواستید متنی رو لینک کنید اطلاع بدید
ممنون از همراهیتون

پیام های کوتاه
  • ۱۵ بهمن ۹۴ , ۱۴:۲۸
    آه ...
  • ۲۷ آذر ۹۴ , ۱۷:۱۰
    ...
بایگانی
آخرین نظرات

چرت و پرت

چهارشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۱۹ ب.ظ

چند هفته پیش رفته بودیم عروسی داداش دوستم.

یه نکته ی جالبی که مراسمشون داشت این بود که همه ی مهمونا بدون استثنا لباسای پوشیده داشتن! با این که جشنشون مختلط نبود اما همگی با روسری و شال بودن! خیلی برای من عجیب بود! از بس مراسمایی که رفتیم همه لباسای آنچنانی داشتن و از بس همه تجملاتی شدن، اصلا من فکر نمیکردم هنوز هم باشن کسانی که پوشیده لباس بپوشن.

نکته ی قابل توجه دیگه ای که وجود داشت این بود که حتی خواهرهای داماد هم روسری داشتن! یکیشون لباسش آستین کوتاه بود و ساق دست هم داشت! با اینکه مانتویی هم هستن اما نمیدونم چرا تو عروسی داداششون که هیچ مردی جز داماد حضور نداشت، اینقدر خودشون رو پوشونده بودن! آرایشگاه هم نرفته بودن! الآن دیگه هر کی نره آرایشگاه، خانواده درجه 1 میرن! لباس دوستم هم خیلی ساده بود، یعنی اصلا در حد لباس عروسی نبود! چه برسه به خواهر داماد! منی که هفت پشت غریبه بودم، با اینکه یه لباس ساده پوشیده بودم و همش هم فکر میکردم لباسم زیادی ساده است، وقتی لباس دوستمو دیدم از لباس خودم خجالت کشیدم! چرا که درمقابل خواهر داماد زیادی مجلل بودم :|

امروز دوستم زنگ زده بود و بحث به عروسی داداشش کشیده شد، درمورد لباسش پرسیدم، گفت: قشنگ بود؟ گفتم: خوب بود

چی باید میگفتم؟ اگه قبل از مراسم نظرمو میپرسید شاید میگفتم یه انتخاب بهتر داشته باشه، ولی وقتی مراسم تموم شده دیگه گفتنش فایده ای نداره و فقط باعث ناراحتیش میشه

البته اینم بگم که هر کسی سلیقه ی خودشو داره

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۳
اَسی ...

نظرات  (۱۳)

اینجور خانواده ها هست ولی کمه:)
کار خوبی کردی نگفتی؛اگه گفته بودی فقط حاصلش ناراحت شدنش و تو فکر اینکه لباسش بد بوده میشد همین.
یاعلی
پاسخ:
بله
درسته
علی یارت :)
مطمئنی ختم نبود؟
پاسخ:
آخه الآن تو ختم هم خیلی لباسها پیشرفت کرده!
به هرحال سلیقه و عرفشون این بوده و با وجود اینکه برای من هم قابل درک نیست اما باید احترام گذاشت.
پاسخ:
بله ما هم بی احترامی نکردیم! :)
 الان تو مراسم عزا و مجلس ختم هم یه لباسایی می پوشیم که فقط رنگشون تیره و مشکیه... دیگه عروسی جای خود داره :دی
چمیدونم والا تا حالا اینطوریشو ندیده بودم :|
پاسخ:
اوهوم
:)
بااینکه عنوان پست "چرت و پرت" هست
اما انشای قشنگی نوشتی

پاسخ:
واقعا؟؟
آخه به نظر خودم زیاد جالب نشده بود!
ممنونم ازتون :)
:/

+من از اون دوربین ها که همش میاد تو عروسی آدم رو شکار میکنه میترسم :/ 
مخصوصا که جدیدا فیلمبردار نمیاد. دوربین در جای جای سالن نصبه و خب با یه پوششی میرم که اصا یه وضی :/ 

ولی خواهر داماد که خب فیلم عروسی هم حتی دست خودش و داداششه که خب...
پاسخ:
من ندیدم تو سالن دوربین نصب باشه، فیلمبردار هم اصولا قابل رویته، فقط موقع شام یهو آدمو غافلگیر میکنه :|
که اون هم از قبل آمادگیشو داریم معمولا ;)
ولی خواهر داماد o_O
۰۴ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۰۷ قاسم صفایی نژاد
اون دوستتون وبلاگتون رو نمیخونه؟ :D
خوشبخت و عاقبت بخیر بشن ان شالله عروس و دوماد قصه‌تون
پاسخ:
نمیخونه :)))
الهی همه جوانها خوشبخت و عاقبت بخیر بشن
۰۴ خرداد ۹۶ ، ۱۸:۱۷ علیـ ــر ضــا
\=
پاسخ:
:|
خب شاید عرف اون ها اینجوریه
کار خوبی کردی نگفتی. 
:)
پاسخ:
احتمالا همینطوره
:)
طرف ما هم هنوز پیدا میشن خانواده هایی که شخصیت و اخلاق و انسانیت رو با هیچ لباسی عوض نمیکنن حتی تو عروسی هاشون :)

البته از اون یکی هاشم تا دلت بخواد هست که ارزش آدم ها رو با لباس های تنشون اندازه میگیرن :(
پاسخ:
آیا پوشیدن لباس زیبا اونم توی عروسی منافاتی با شخصیت و اخلاق و انسانیت داره؟؟؟
منم همیشه میگم اونی که قبل خرید نظرتو میپرسه واقعا نظرتو میپرسه اونی که بعد خرید نظرتو میپرسه در واقع نظر نمیخواد تأیید میخواد ؛) 
پاسخ:
خیلی کم اتفاق می افته که کسی واقعا نظرتو بپرسه
خیر. لباس زیبا پوشیدن منافاتی ندارد

سر لخت بودن و لباس تجملاتی پوشیدن دارد!

سر لخت بودن و برهنه بودن دست ها به این علت که به ندرت مراسمی پیدا میشود که محرم و نامحرم کاملا جدا باشند و معمولا هستند کسایی که به بهانه های مختلف توی قسمت زنانه سرک بکشند (برادر داماد و برادر عروس و . . .)
که البته برای خانواده های بی دین اشکالی هم نداره


اما فخر فروختن به واسطه یک لباس تجملاتی کاملا در تضاد با انسانیت است. نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
پاسخ:
اتفاقابرعکس، مراسمای مختلط خیلی کمترن! اگه هم قرار باشه مردی وارد مجلس خانمها بشه اطلاع میدن، مگه اینکه براشون مسئله ای نباشه
بنابراین تو مراسمی که هیچ مردی جز داماد (اون هم نه در تمام مدت) حضور نداره، حجاب داشتن عجیبه

فکر نمیکنم موضوع پست در باب فخر فروشی باشه!
زیادی مجلل بودن کار خوبیست عایا؟! :)
پاسخ:
کار خوبی نیست :(

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">