طلوع من

کلبه کوچولوی من

نوشته ها و خاطرات زندگی من
اینجا از copy paste خبری نیست، پس شما هم کپی نکنید، اگر هم خواستید متنی رو لینک کنید اطلاع بدید
ممنون از همراهیتون

پیام های کوتاه
  • ۱۵ بهمن ۹۴ , ۱۴:۲۸
    آه ...
  • ۲۷ آذر ۹۴ , ۱۷:۱۰
    ...
بایگانی
آخرین نظرات

بزن بریم قهوه خونه :دی

پنجشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۵، ۰۲:۱۰ ب.ظ

بالآخره آپلود شد!



تا حالا دقت کردین چند مدل چایی خوردن وجود داره؟!


1- یه سری از افراد هستن که چایی رو با نعلبکی میخورن (البته الآن حضور نعلبکی کمرنگ شده)

2- بعضیا چایی رو هورت میکشن!

3- گروهی چایی رو فوت میکنن بعد میخورن

4- یه سریا اول قند رو میزنن تو چایی بعد میخورن

5- بعضیا قند رو میجون

6- گروهی قند رو اول میذارن بین لبهاشون

7- یه سری از افراد هم چایی رو میریزن تو نعلبکی، قند رو هم میندازن تو نعلبکی و با استکان قند رو له میکنن (مخصوص کوچولوها)

8- بعضیا هم چایی رو با شکر میخورن

9- بعضیا عادت دارن چایی رو داغ داغ بخورن! به قول معروف: لب سوز و لب دوز و دبش و دیشلمه :دی

10- گروهی هم چایی رو تلخ میخورن

11- بعضیام با خرما و کشمش و امثالهم


شما جزو کدوم دسته اید؟؟

تا حالا دقت کرده بودید اصلا؟! :)

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۳
اَسی ...

نظرات  (۳۸)

۱۳ آبان ۹۵ ، ۱۴:۱۴ ر. کازیمودو
ما جزو اون دسته‌ای هستیم که چایی نمی‌خوریم
پاسخ:
همین الآن تو فکرتون بودم!!!
چرا؟
پس شما جزو دسته ی دوازدهم هستین
۱۳ آبان ۹۵ ، ۱۴:۲۴ ( ک) شباهنگ
 خیلی جالب بود ..بله درسته ..
 من همیشه از داخل لب هایم سوخته بخاطر چایی داغ.. :)
پاسخ:
ممنونم :)
خب صبر کنید خنک شه!
۱۳ آبان ۹۵ ، ۱۴:۲۵ لبخنــــツ ـــد
من 4 :)))
پاسخ:
:))
خوش اومدی
۱۳ آبان ۹۵ ، ۱۴:۳۲ ر. کازیمودو
با اینکه همه اطرافیانمان یکی از ارکان اعتقادی‌شان چایی است اما ما از همان اول هم در بندش نبودیم. دلیلی هم نداره مَشتی، حال نمی‌کنیم حقیقتش.
حالا شما چرا تو فکر ما بودی آبجی؟
پاسخ:
ما هم زیاد اهل چایی نیستیم، فقط صبحها یه دونه!
عجب o_O
همینجوری یهویی شد :دی
۱۳ آبان ۹۵ ، ۱۴:۳۲ بیمار ماردار
من از اونام ک زل میزنه به یه نقطه خخخ
پاسخ:
چرا اونوقت؟؟ :))))
موقع چایی خوردن دیگه؟
ما جزء دسته ای سیزدهم هستیم فقط چایی نذری امام حسین (ع ) میخوریم اونم 
سالی یکبار :)
چون اصولا چایی با من نمیسازه چایی نمیخورم جز چای نذری :)
الانم باید برم آماده بشم برم روضه :)
یه چای نذری هم بزنم تو رگ :دی

ولی من این استکان های چایی رو خیلی دوس دارم بخصوص اینکه 
این استکان تصویر فوق ، از اون قدیمی هاست که مادربزرگم استفاده میکرد :)
یادش بخیر ...
الان تو خونه 5سال یکبار هوس میکنم رو این استکان یک کوچولو چایی بخورم :)

+
چاییت منو یاد چای شیرازی ها می اندازه :دی 
کمرنگ ؛ )

پاسخ:
آره گفته بودی!

التماس دعا...

آره این استکانها خیلی قشنگن ^_^
اصل چایی با این استکان معنا پیدا میکنه :دی
+ کمرنگ خوبه دیگه ;)
1(اگه نعلبکی موجود باشه!) و 4  و 8(گاهی)
دیشلمه ب چایی داغ نمیگن ها! :)

بله.. دقت کرده بودیم!

+ چایی رو خودتون دم کردین؟! D:
کمرنگه انگار!:))
پاسخ:
:))
پس به چی میگن؟!

آفرین :)
+ نخیر! من فقط همون یه بار چایی دم کردم :دی
پر رنگ واسه سلامتی خوب نیست :-P
همیشه 7
زنده باد 7
:)
پاسخ:
آخی :)
زنده باد خاطرات کودکی ^_^
یعنی شما الآنم 7 هستین؟! o_O
دیشلمه اصلش با فتحه روی لام و میم خونده میشه.. کلمه اش ترکیه..
دیشلمه یعنی قندپهلو..
معنی اصلیشم.. 'دیش' یعنی دندون(ب ترکی).. دیشلمه ینی قندو بذاری لای دندون(یه چی تو مایه های همون شماره 6 بالا) و چایی رو با شیرینی قنده بنوشی!
سوال بعدی! :)

+
خونواده توصیه کردن ک همون ی بار بسه و دیگه چایی دم نکنید؟؟:))
بله بله! p-:
پاسخ:
که اینطور!
اونوقت "لمه" یعنی چی؟
شما به زبان ترکی مسلطین؟
+ نخیر :/
خودم دیگه افتخار نمیدم! بخاطر خودشون البته! نه که خیلی خوب میشه دیگه خانواده دست بر نمیدارن از چایی هام و عادت میکنن! چایی زیاد هم میدونید که خوب نیست :دی
۱۳ آبان ۹۵ ، ۱۵:۲۷ امیر بهزادپور
۷: خدا رحمت کنه پدربزرگمو :)

من چایی لیوانی:دی
پاسخ:
الهی... :)
خدابیامرزدشون

پس شما گروه 14 هستید!
پر رنگش؟؟
لمه ی جور پسونده.. معنی مستقل نداره..

خب ترکی انواع و اقسام داره!:) آذری بلدم ولی ترکی اصیل نه زیاد!

+
اینارو خودشون گفتن بهتون یا حس خودتونه؟!:)
پاسخ:
عجب!
+
نیازی به گفتن نیست :/
کاملا واضحه :دی
اغلب تلخ
گاهی نبات
به ندرت قند
بدون هورت و فوت و نعلبکی!
پاسخ:
خیلی هم خوب و عالی :)))
من جزو همه‌ی دسته‌ها بودم به فراخور زمان و مکان. ولی الان بیشتر تو مود 6 و 9 هستم.
در ضمن این چاییه یا ... :)))
پاسخ:
متغیر بودین!
:)
یا چی؟؟ :/
سلام علیک :)
والا من از اون چای خورای حرفه ای ام اما هیچ گزینه شامل حالم نشد !! :)
لمه حالت مصدری منفی میده به فعل! یعنی چیزی معادل به دندان گرفتن یا گاز گرفتن تو فارسی! (دیشلمه ترکی یعنی گاز نگیر ) 


پاسخ:
سلاااام معمارک جان :)
گزینه ی تو چیه پس ای چایی خور حرفه ای؟!

لمه به تنهایی معنای گاز گرفتن میده؟؟ با دیش بیاد میشه با دندان گاز نگیر؟؟
پس تو هم آذری هستی؟! :)
راستی اسی جان
جسارتا این چای چقدرر کمرنگه :))
من از این چایی واسه کسی بریزم توبیخ میشم کلا :-|
پاسخ:
آره واقعیتش خیلی کمرنگ شده :)))

ما به چایی های خیلی پر رنگ میگیم: چایی تریاکی :دی
خب چایی کمی که سرد شد معمولی با قند میخورم دیگه (البته چایی لیوانی ترجیحا)  :)
نه نه.. دیشلمه به معنای گاز نگیر
دیشله به معنای گاز بگیر :))

;)
پاسخ:
منم همینطورم :)
آها!
حالا چرا درمورد چایی میگن دیشلمه یا همون گاز نگیر؟؟ o_O
چای با رنگ معمولی!! نه زیاد پررنگ !! 
والا ماهم از اون چای های پررنگ تریاکی نمیخوریم  :)))
پاسخ:
خب خیالم راحت شد ;)
6
و تا حدودی 3
پاسخ:
مردونه!
و تا حدودی :)))
فلسفه اون اصطلاح رو دیگه نمیدونم :)))
اما همون طور که اقای روزمرگی نوشتن به چای قندپهلو چای دیشلمه میگن!
پاسخ:
سخت شد که!
ذهنم درگیر شد o_O
اسی جان بیخیال
هوا چقدر خوب بود امروز :)
خودت چطوری عزیزم ؟ 
:))
;)
پاسخ:
:)))
میخوای حواسمو پرت کنی؟ ;)

آره عالی شده هوا!
منم خوبم عزیزم :*
تو چطوری؟ :دی
اسی جان سلام 
برات دعا کردم :)

+
فقط یه چیز بگم ؟:دی 
انصافا رو چایی کار کن یک کم رنگ پیدا کنه :دی ؛ ))
بابا اینجوری باشه اونایی که باید از دستت چای بخورن بیخیال چایی میشن :)))
از من گفتن بود خواه پند گیر خواه ملال ؛ )

++
من چایی رو یک زمانی با قند لای نون سنگگ یا بربری میخوردم :))
ولی الان چای هم بخورم نه با خرما نه با قند نه شکر نه هیچ چیز دیگه ای چای رو نمیخورم 
خالی خالی میخورم :)
ولی هیچ چایی به اندازه اون قند لای نون خوشمزه نیست انصافا:)
یادش بخیر...

پاسخ:
سلام :)
مررررسی باران جانم :***
+
مثل اینکه حق با شماست، البته نه صرفا واسه اون موقعیت خاص! که اگه اینطور باشه ترجیح میدم ملال گیرم تا پند ;)
++
قند لای نون؟؟؟!!! عجب o_O
چه جوریه که قبلا میتونستی بخوری اما الآن نه؟
۱۳ آبان ۹۵ ، ۱۹:۴۳ مجتبی خزاعی
ما چایی رو میریزیم تو نعلبکی،
فوت میکنیم،
قندو میزنیم توش میندازیم بالا،
بعد هورت میکشیم چایی رو،
آخرشم قندو میجویم اگه چیزی ازش مونده باشه :))
پاسخ:
یعنی 1 و 3 و 4 و 2 و 5 جمیعا!! :)))
۱۳ آبان ۹۵ ، ۱۹:۴۷ عاشق بارون ...
من چایی رو تلخ میخورم! حتی موقع صبحونه با نون و پنیر! :)
پاسخ:
گروه 10!
البته با نون زیاد تلخیش حس نمیشه
دیشلمه اگه منفی در نظر گرفته بشه.. ب صورت  گاز نگیر معنی میشه..
اما اینجا پسوند لمه، کلمه رو منفی نمیکنه ..اساسا دیشلمه اینجا فعل نیست اصن! صفته..
زبان ترکی(بیشتر زبان آذری) زبانیه ک تکیه کلمات خیلی مهمه توش.. دو کلمه با املای یکسان اما با تکیه و نوع بیان متفاوت، معانی متفاوت میتونن داشته باشن!! :)

نکات تکمیلی رو 'یلدا خانم' باید بیان بگن! :)
پاسخ:
پس اینطور!!
جالب شد :)

مگه یلدا جان هم آذری هستن؟؟!! o_O
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
خواهش میکنم:***

*
** **** ****** ****** * ***** ***** ***** ** ** * ****** ***** **** *** 
* ** ***** ****** ***** * ***  *** ** *** ***** ***** ** ********* ** **** ****
**** *****  *** **  ** ****** ****** ** ** 
*** *** ** ****** ***** ** ** **** *** **** ***** **** ***
*** ** **** *** **** *** ***** * ***** ***** **** **  **** *** * ** **** 
** *****  ***** **** **** **** **** **** **** *** ** **** **** *** * ***
**** ** ****** **** ********* **** ***** ** ****** ** ****  *** **** * ** ***
**** ****** ***** **** ****** *** *** ***
******* 

من از 87تا الان  آلرژی پیدا کردم و باقی داستان هم که میدونی ؛ )
قند لای نون خیلی خوشمزه است اگر با چایی خورده بشه امتحان کن ؛ ))

+
ممنونم که حق رو بهم دادی :)):دی ؛ )



پاسخ:
:*
ای بابا...

امتحان نکردم! یعنی باید قند همراه با نون جویده بشه؟! o_O
+ خواهش میکنم :) ;)
اره اره راست میگن 
تکیه خیلی مهمه!! اصن یادم نبود این موضوع :)
من اطلاعات اشتباه دادم (از سوتی های یک ذهن خسته! :))  )
ایشون درست تر گفتن!
پاسخ:
از دست تو! :))
نخسته بالام ;)
نگفتم آذرین!:) اما بلدن...
پاسخ:
o_O
از کجا؟
اونو دیگه خودشون باید بگن.. ترجمه ترانه های ترکی رو ک میدونن... :)
پاسخ:
یلدا جان پاسخگو باش!! :)
یه سوال :
چرا گفتی قهوه خانه ولی چایی سرو شد :دی؛ )))
الان قهوه اش کجا بود ؟o_O:))))))))))))))
پاسخ:
سوال خوبی بود!
شما کدوم قهوه خونه رفتی یا دیدی که توش قهوه سرو کنن؟؟ همه شون فقط چایی دارن و شاید هم نیمرو و املت و قلیون حتی!
۱۳ آبان ۹۵ ، ۲۳:۲۹ دختر با وقار
من که اصلا چایی خور نیستم! :(
پاسخ:
الهی :))
پس به جای چایی چی میخوری؟ قهوه و اینا؟! ;)
من از دسته چای نخورنده هستم :)
پاسخ:
یعنی اصلا و ابدا؟؟ حتی یه بار؟؟!!
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
ولی به چای خونه رفتم :پی 

اتفاقا قهوه خانه هم قدیم رفتم که الان به اسم کافه تغییر نام داده :)))
انواع قهوه های ترک  و خارجی و ایرانی رو سرو میکردن :))

*
* **** **** ***** *** ***** **** **** ***** **** ****** ** 
 **** ** ** * *****
*** ** **** ** **** **** ***** *** ***** ***** ** ** ***** ** ***** ****** * ***** **

دیدی باختی ؟:دی :))

پاسخ:
یا للعجب o_O
چه بگویم :|
شما حتما تو مناطق باکلاس رفتی قهوه خونه!
نه بابا با کلاسش کوجا بود ؟:))
ولی اونموقع ها قهوه خانه بود :)
چای خونه هم بود :)

پاسخ:
چمیدونم! من که فقط تو فیلما دیدم :|
ها دیدی نمشکل داشت آپلود بلاگ :/
من دسته 12
12 - اونایی که چایی نمی خورن اصلا
پاسخ:
بله -_-
اصصصلا!!!
ما جزو سه گروهیم :دی 
پاسخ:
کدوماش؟؟
چای باشکر خوردن
چای با نعلبکی خوردن 
چای فوت میکنم .
پاسخ:
پس 8 و 3 و 1 :)
چند ماه یه بار تو مهمونی فقط
پاسخ:
عجب!
صبحانه رو با چی میخورین پس؟؟
۱۵ آبان ۹۵ ، ۱۳:۰۱ فیشـ ـنویس
تقسیم بندی خوبی بود :)

من یادمه وقتی که 7 طوری چای میخوردم حتی
پاسخ:
ممنون :)
من حتی قبل ترش هم یادمه که تو شیشه شیر چایی میخوردم ^_^ :دی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">