طلوع من

کلبه کوچولوی من

نوشته ها و خاطرات زندگی من
اینجا از copy paste خبری نیست، پس شما هم کپی نکنید، اگر هم خواستید متنی رو لینک کنید اطلاع بدید
ممنون از همراهیتون

پیام های کوتاه
  • ۱۵ بهمن ۹۴ , ۱۴:۲۸
    آه ...
  • ۲۷ آذر ۹۴ , ۱۷:۱۰
    ...
بایگانی
آخرین نظرات

لطفا همه دوستان جواب بدن!

دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۱۷ ق.ظ

من گیج شدم!

برام سوال پیش اومده!

میخوام با کمک شما به جواب برسم.


نظر شما درباره ی آرایش چیه؟ درباره ی نفس آرایش کردن؟ میزانش؟ سنش؟ موقعیتش؟

از نظر شما ظاهر یک خانم باید چطور باشه؟ نوع پوششش؟ چطور باشه بهتره؟

شما چطور میپسندین؟

لطفا نظر واقعیتون رو بگید، نگران برداشت دیگران نباشین، اگه نمیخواین کسی نظرتون رو بدونه ناشناس کامنت بذارین، فقط جنسیتتون رو بگید چون برام مهمه که این نظر یه خانمه یا یک آقا!

ممنون...

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۹
اَسی ...

نظرات  (۱۵)

۲۹ شهریور ۹۵ ، ۰۱:۳۴ محمد فائزی فرد
خب راستش معیار من و فکر می کنم برداشتم از دین، عرف باشه. که البته تعریف عرف هم مهمه. عرف به معنی اکثریت جامعه نیست. منظور اکثریت جامعه ی دینیه یه منطقه است.

بعد اینکه آرایش به نظرم اگه باعث این بشه که مردم با انگشت نشونت بدن و قصدت این باشه؛ مشکل داره. شخصا با کسایی که نقاب میزنن هم مشکل دارم. چون دقیقا انگشت نما می شن توی جامعه.

هر چند رویکرد افراطی جامعه ی ما به این مقوله باعث شده وقتی یه نفر رو می بینیم که آرایش کرده اما دیگه به حیطه ی گریم کردن وارد نشده خدا رو شکر کنیم. دی:

با این حال سعی می کنم سرم به کار خودم باشه تا دیگران. هر چند همیشه موفق نمی شم
پاسخ:
قبول دارم
تشکر که وقت گذاشتین
من یکبار این نظر رو گفتم الان دوباره بگم.؟:)
سلام :)
بگم یعنی ؟:)
باشه تو کامنت بعدی میگم:)
پاسخ:
کجا گفتی؟ من که یادم نیست o_O
سلام بارانم :*
آره خب بگو!
پس چرا نگفتی؟؟!
به نظر من ذات زن زیباس!چون خدا خواسته زیبایی و ظرافت تو وجود زن باشه.
بعدشم بهتره یه دختر یا زن،آرایش و زیبایی های فیزیکیش واسه حریم شخصیش و خانواده باشه،نه واسه هر ننه قمری :/
آراسته باشه ها،ولی بدون آرایش و جلوه گری!البته این واسه بیرونه : )
داخل خونه و واسه خانواده ب خصوص همسر،پرفکت و لاکچری باشه اصن :)
پاسخ:
موافقم!
ممنون
۲۹ شهریور ۹۵ ، ۰۱:۴۶ یه ادم معمولی..
هر طور دوس داری زندگی کن.
این عمر کوتاه رو فقط لذت ببر ازش اگه میتونی
پاسخ:
اگه بذارن البته :/
به هرحال وقتی داری تو جامعه زندگی میکنی نمیتونی به نظر دیگران بی تفاوت باشی
خوش اومدین :)
بنظر من آرایش برای یک بانو تا حدودی خوبست..بخصوص در منزل برای
همسرش..آراستگی واجب است برای یک بانو چه در اجتماع و چه در منزل
نفس آرایش برای توجه همسر بسیار خوبست و این موضوع در منزل باعث 
نشاط همسر میشود به نظر بنده پوشش در عین سادگی میتواند بسیار زیبا نیز باشد یک زن بخاطر مقامش موجودی نیست که وسیله چشم چرانی مردان قرار بگیرد این مقام را باید خود زن دریابد درست است که اندام زن از نظر خلقت ظاهر با  مرد متفاوت است ولی این زیبایی و این تفاوت کالا نیست که در معرض تبلیغ 
 باشد من منظورم این نیست که زن حتما باید چادر و مقنعه و امثالهم داشته باشد
بلکه بدون چادر و روسری هم میتوان پوششی بسیار مناسب داشت...
سن آرایش فکر میکنم باید زمانی که ازدواج کرده باشد..بهر حال امیدوارم 
من را به فناتیک بودن و یا خشکه مذهبی متهم نکنید.. فقط نظرم را عرض کردم..
پاسخ:
نه اصلا! اتفاقا کاملا با شما موافقم
ممنون از نظر جامعتون
خب آرایش چیز بدی نیست ولی به وقت و جای خودش.

مثلا من خودم بیرون از خونه و توی خیابون رو زیاد دوست ندارم آرایش کنم..خودتم که دیدی چجوری بودم..
حتی توی عروسی هام همون جوری میرم.

من واسه شخص خودم اینطوری میپسندم ولی خب دیگران نظرات دیگه ای ممکنه داشته باشن..
پاسخ:
وقت و جای آرایش کجاست پس؟؟
خب باید بگم همه چیز باید توی این زندگی به اندازه باشه
همین طور که پیداست آرایش هم باید برنامه داشته باشه
کسی که قشنگه و پوست خوبی داره لازم نداره که آرایش کنه و کرم های مسخره بزنه به صورتش :)
اگه همه مون دقت کنیم کسی که خوشگل باشه آرایش غلیظ نمیکنه و خودشو عین یه سیخ جوجه کباب توی شهر ولو نمیکنه :)
پاسخ:
پس منظورت اینه که هر کی خوشگل نیست باید آرایش کنه؟؟
۲۹ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۱۴ قاسم صفایی نژاد
آرایش سن و سال نداره ولی زمان و مکان داره. آرایشی که «تبرج» محسوب بشه جلوی نامحرم اشکال داره. 
مثلا برای آقایونی که یه سری چیزا رو مراعات میکنند، سخته اگه همسرشون جلوی نامحرم آرایش کنه.
پاسخ:
همینطوره
ممنون از نظرتون
اسی جان

من معتقدم آدم (تو هر سنی و هر جنسیتی) همیشه باید آراسته و زیبا باشه، در عین اینکه نباید خودش رو با ظاهری غیر عادی و خلاف عرف تابلو بکنه، از طرفی هم نباید به خودش و ظاهرش بی تفاوت و شلخته باشه...

به شخصه از این وضعیت ظاهر و پوشش خانومها که همه یک شکل شدن(مدل لب و ابرو و گونه و مانتوهای ناجور) بیزارم و به نظرم نه تنها جذابیت و زیبایی ندارن بلکه مشمئزکننده هستند.....

از طرفی شلختگی، نامرتبی و بی توجهی به سرو صورت و ظاهر رو دوس ندارم...

آراستگی، لباس شیک و تمیز و بوی خوش رو دوس دارم...

خودم از خواب که بیدار میشم، به طور اتوماتیک، مثل شستن صورت و مسواک، حتما کرم میزنم، خط چشم هم میکشم و رژ کمرنگ هم میزنم و حتما حواسم به لباسی که می پوشم هست و دقت میکنم و سعی کردم که این روشمو ساحل هم یاد بگیره...ولی...در عین حالی که لباس پوشیدن رو خیلی دوس دارم ولی از توی چشم بودن بدم میاد...و بارها و بارها به ساحل میگم که سادگی قشنگترین زیباییه و برای زیبا بودن لازم نیست خودش رو عجیب کنه و همرنگ جماعت...

به نظرم تو هرکاری، من جمله آرایش و آراستگی حد اعتدال عالیه...
پاسخ:
مرسی یلدا جان از نظرت :*
با اعتدال و تو چشم نبودن و آراستگی موافقم
من نظرم خییییییییییییییییییییییلی مفصله
اگه با نظر دوستان به نتیجه نرسیدی منم نظرمو میگم
پاسخ:
نظرتو بگو :)
فکر کنم آرایش و پوشش تو بیرون اسمش میشه حجاب..

نظرمو فقط در مورد حجاب خانم ها میگم..
حد حجاب به "رفتار خانم ها" خیلی مرتبطه .. ممکنه ی خانمی ی پوششی داشته باشه ک از نظر خیلیا پوشش مناسبی نباشه.. اما آقایون ب چشم بد نبیننش..
چون رفتارش طوریه ک هر فکر بدی رو از ذهن آقایون(منهای مریض ها) دور میکنه..

در کل حجاب .. ی جور "غرور پنهان" هستش.. ی جور متانت و وقار.. اعتماد ب نفس.. عزت نفس..
اگه اینا رو کسی نداشته باشه مطمئنا ب دید بد میبیننش.. چه با چادر باشه چ با هرنوع لباس ناجوری..
در مورد آرایش کردن هم همین حرفای بالا صادقه..

+
البته خانم تو نحوه پوشش و آرایشش.. باید حواسش به اون آدمای مریضم باشه.. 
پاسخ:
درواقع شما آرایش رو نفی کردین!!
در درجه اول قبول ندارم این دختراییو که سیبیل و ابروهای خیلی پرپشتشونو ور نمیدارن.این ارایش نی.نظافته!
در حد خیلی ملایم به نظرم لازمه ارایش
ازون دختر جوون ۱۶ ۱۷ ساله گرفته تا پیرزنش
حالا کاری به موقعیتای رسمی و خاص و استثنا ندارم که مقدارش باید کم یا زیاد شه
نه به لبای عین گچ سفید نه اون قد رژ لب که حالت بهم بخوره این چیه مالیده؟!
و نه اینایی که کرم از سر و روشون میریزه نه اینایی که یه ضد افتاب ساده نمیزنن
نه اونی که واس دانشگاه در عروسی چشاشو ارایش میکنه اصن چشاش عوض میشه با لنز و سایه و ریمل و خط چش،نه اونی که چشاش بی روحه!
فک کنم گرفتی منظورمو که چیه دقیقا:)
پاسخ:
دقیقا گرفتم منظورت چیه ;)
اعتدال توی همه ی کارها بهترن چیزه. آرایش هم جدا از این مسئله نیست.
پاسخ:
مختصر و مفید!
من برای همین سوال زنگ زدم دفتر رهبری
اخه مرجع تقلید من هستن
اون خانم گفت معنی کلمه ارایش هرجا فرق داره، شما باید ببینی تو چه محیطی هستی و جامعه چطوریه
نکه مانتو جلو باز مد بده و ارایش غلیظ پس باید ماهم دنباله رو باشیم
نه
ولی معنی این کلمه رو تو اون محیط باید متوجه بشی
اصلا هم ربطی به بالای شهرو پایین شهرو پولدارو فقیر نداره
اتفاقا من زیاد دیدم دخترای پایین و متوسطی که وقتی محیط کارشون بالاست خودشونو خفففففه میکنن
به زور ارایش میخوان بگن که ما مایه داریمو روشن فکرو ازاد!
در صورتی که روشن فکرو با اطلاعات میدونه که همین ضد افتاب هم اگه صبح تا شب رو صورت بمونه، و اینکه از اون بدتر در طول روز هی بتونه رو بتونه روش بمالی چققققدر پدره پوستو در میاره
ولی مثلا یه رژ کالباسی ملایم رنگ لب ممکنه توی یه شهری اراااااایش محسوب بشه
یه ارایش لایت هم تو یه شهری املی و سادگی باشه!
ولی خب
سن هم خیلی تاثیر داره
مثلا خانومایی که سن مادرم یا حتی مادر بزرگم رو میبینم توی مترو که خط چشمو سایه و لاک... خیلی میخوره تو ذوقم
شاید بخاطر اینکه با مادرم خودم قیاس میکنم! اخه بعضیاشون جوری ارایش میکنن که 20ساله هم نمیکنه!!

و البته
دخترا تو سن سرکش نوجوونی ممکنه که خیلی به غلیط تمایل داشته باشن
که اونم گذراست
....
دیگه همینا دیگه
خولاصه که لطفا رعایت کنید
چهره و پوشش شما وقتی که میرید عروسی با محل کار با مهمونی باید باهم متفاوت باشه
:)
پاسخ:
میگی اصل، محیطه!
همون که میگن:
خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شو!
خب هرچیزی به تعادلش و تنوعش
هرچیزی زیاد توش اغراق بشه بده
یک روز من از خواهر نسبتا مذهبیم پرسیدم..چرا ارایش میکنی
گفت یکجور اعتماد به نفس واسم...یکجوری که حس خوبی بهم میده
البته ارایشش متعادل اونم
ولی در کل
چرا بد باشه؟
درسته که هرچیزی طبیعیش قشنگه
ولی تنوع نسبی تو هرچی لازمه
همه چی سادش خوبه
ارایش هم میتونه ساده و سبک ولی زیبا باشه
پاسخ:
یعنی در هر سن و هر موقعیتی ساده و سبک و متعادل؟
خیلی کلی گفتین! ولی ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">